Met wie we werken

De meest duurzame koffiemerken in 2016

Koffie helpt ons om de dag op te starten. Of laat ons genieten van een momentje rust. Het smaakt extra lekker als je weet dat het verantwoord geproduceerd is en niet ten koste gaat van mens en milieu. Daarom doet Rank-a-Brand elk jaar onderzoek naar koffiemerken en hoe duurzaam deze werken. De twee duurzaamste merken dit jaar zijn twee merken, die Rainforest Alliance gecertificeerde koffie verkopen.

sticky-logo-light_hesselinkkoffie1Hesselink Koffie en  Peeze kregen als enige merken in Nederland van Rank-a-Brand het A-label en mogen zich dus de meest duurzame koffiemerken noemen in 2016. Rank-a-Brand schrijft: “Op de Nederlandse markt zijn veel B-labels behaald, maar gelukkig is het 2016 en heeft Hesselink Koffie de goede voornemens nog niet gebroken. Hierdoor krijgt dit merk nu een A-label! Dit komt mede door het gebruik van 100% Rainforest Alliance-gecertificeerde koffiebonen en hun duidelijke rapporten.”

logo-peezeBehoorlijk aanbod aan duurzame koffie

Drie andere merken kregen het B-label: Café de Origen, Red Beans en Fair Trade Original. “In totaal zorgt dit voor een behoorlijk groot aanbod aan koffie in de Nederlandsche schappen”, aldus Rank-a-Brand.

Coffee-Ranking-2016-NL-RaB

De Rank-a-Brand lijst. Bron: http://blog.rankabrand.nl

De juiste informatie

Om als consument meer duurzame keuzes te kunnen maken moet je makkelijk kunnen beschikken over de juiste informatie. Bedrijven moeten dus open zijn over hun beleid en prestaties voor duurzaamheid. Daar wil Rank-a-Brand in voorzien.

De organisatie controleert merken via informatie die ze op hun websites beschikbaar maken, bijvoorbeeld in de vorm van een MVO-rapport. “Hierbij gaan we zoveel mogelijk af op de verifieerbare informatie, zoals het gebruik van keurmerken en certificeringen.” Geeft een merk geen informatie over klimaat, milieu of het beleid voor arbeidsomstandigheden? Dan sta je als consument – op zoek naar de meest duurzame keuzes – buitenspel. Als er geen duurzaamheidsinformatie te vinden is, geeft Rank-a-Brand een negatief koopadvies.

Rank-a-Brand heeft 600 merken onderverdeeld in verschillende (sub)sectoren. Jaarlijks update de organisatie iedere sector volgens een procedure die ongeveer 8 weken duurt.

Meer informatie: http://www.rankabrand.nl

2 thoughts on “De meest duurzame koffiemerken in 2016

Laat een Reactie achter

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s