Toerisme

Rainforest Alliance en Travelife werken samen aan duurzaam toerisme

De Rainforest Alliance is een samenwerking aangegaan met Travelife, een internationaal toonaangevend management- en certificeringprogramma voor reisorganisaties en accommodaties die duurzaam willen ondernemen. Dankzij deze krachtenbundeling wordt het steeds makkelijker voor reizigers om te kiezen voor duurzame vakanties.

Net als ons werk in de toerismeindustrie helpt Travelife touroperators en reisbureaus bij het managen en verbeteren van sociale en milieuaspecten, zodat die overeenkomen met duurzaamheidscriteria van de certificering. Travelife helpt toerisme-ondernemers daarbij met een breed pakket aan diensten, zoals training, management, planning, rapportage en tools voor de zakelijke markt.

logo TravelifeDuurzaamheidscriteria
De samenwerking betekent dat alle hotels en accomodaties die voldoen aan de duurzaamheidscriteria van de Rainforest Alliance nu ook het Travelife keurmerk kunnen dragen.Voor de touroperators en hoteleigenaren betekent dat meer marketingmogelijkheden, voor de vakantievierders een bredere keus aan duurzaam gecertificeerde hotels op één bestemming.

Twee keurmerken
We zijn hier bij de Rainforest Alliance dan ook erg enthousiast over deze samenwerking. Het is voor het eerst dat twee duurzame certificeringssystemen voor hotels op deze manier hun krachten bundelen.“Niet alleen zijn we verenigd in onze visie om het welzijn van de lokale bevolking en het milieu te verbeteren, ook komen onze auditmethoden en beoordelingscriteria zo overeen dat we vol trots onze twee keurmerken naast elkaar kunnen tonen”, legt Nikki White van Travelife uit.

En dat betekent dat toerismebedrijven naast meer promotie op de Europese markt ook minder kosten zullen hebben. Ze hoeven nu maar voor één audit te betalen om twee certificeringen te ontvangen.

Vraag naar duurzame reizen groeit
Door de samenwerking zorgen we ook wereldwijd voor meer erkenning van toerismebedrijven die zich inzetten voor het behoud van natuurlijke bronnen en het welzijn van lokale gemeenschappen en werknemers. Of zoals ze bij Travelife al hebben gemerkt, de vraag naar duurzame producten groeit, zowel bij zakenreizen als vakanties. De consument gaat er steeds meer van uit dat reisorganisaties duurzaam opereren. 

Laat een Reactie achter

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s