Rainforest Alliance

Duurzaam eten steeds gewoner in Nederland

Steeds meer consumenten vinden het belangrijk om duurzamer te eten. De consumptie van duurzame producten is dan ook flink toegenomen de laatste jaren. Toch let tweederde bij het boodschappen doen vaak niet op of eten duurzaam is.

Dat blijkt uit het GfK-onderzoek ‘Duurzaam eten’ dat in opdracht van de Nationale Postcode Loterij, Albert Heijn en Unilever is gehouden. Met de actie DOE MAAR LEKKER DUURZAAM willen ze juist laten zien dat het eenvoudig is. Vandaag vond de aftrap van de campagne plaats in Muiden.

Beeldmerk-1

Duurzaam eten
Uit het onderzoek blijkt dat ruim de helft van de consumenten duurzaam eten zeer belangrijk vindt. Slechts één op de drie van hen let daadwerkelijk op of het eten duurzaam is. Redenen om niet te kiezen voor duurzamere producten zijn met name gewoonte en prijs. Mensen die duurzame producten willen kopen doen dat het liefst in de supermarkt, gevolgd door de speciaalzaak, boer, biologische winkel en de markt.

Eten weggooien
Voor 69 procent van de consumenten betekent duurzaam eten vooral zo min mogelijk eten weggooien, 61 procent vindt het belangrijk dat dieren een beter leven hebben gehad. Ook laat het onderzoek zien dat duurzaam eten de afgelopen jaren belangrijker is geworden. Vier op de tien consumenten is de afgelopen twee jaar duurzamer gaan eten. 30 procent verwacht de aankomende twee jaar meer duurzame producten te kopen.

Met de actie DOE MAAR LEKKER DUURZAAM krijgen de 2,5 miljoen deelnemers aan de Nationale Postcode Loterij deze week een cadeaukaart ter waarde van 12,50 euro in de bus. Daarmee kunnen ze duurzamere producten kopen bij Albert Heijn. Daarbij is er keuze uit ruim zeshonderd producten van het merk AH puur& eerlijk en Unilever-producten met een duurzaamheidskenmerk. Daaronder vallen ook Lipton thee en Magnum-ijsjes met het Rainforest Alliance keurmerk.

Meer informatie over duurzamer eten is te vinden op www.doemaarlekkerduurzaam.nl.

 

Laat een Reactie achter

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s